Dubbelskrällen

Peter Settman trodde han fått fel lapp.
I direktsändning tvekade han inför att läsa upp det utröstade dansbandet.
- När jag drog upp svaret trodde jag att jag såg fel. Det var ju ingen tvekan om att Date skulle gå vidare, säger Settman.

Peter Settman läste rätt och årets största dansbandsskräll var ett faktum: proffsen i Date fick storstryk av hobbybandet Lars-Kristerz.
- Jag vill egentligen lipa, säger Date-sångaren Anders Larsson med rödsprängda ögon.
Sångaren Anders Larsson är tagen - och irriterad:
- Så oerhört pinsamt, säger han. Man får sån jävla knäpp på självförtroendet.

Efteråt sitter han hopsjunken i en fåtölj. Säger att han bara vill gå ut till turnébussen och lägga sig under täcket.
- Sitta där själv och bara lipa. Här har man spänt sig och tränat så mycket. Man hoppades ju på att komma bland de fyra första.
- Folk kanske slutade att rösta på oss för att de trodde vi skulle gå vidare. Vi var väl inte tillräckligt bra helt enkelt.
För ett etablerat band som Date kan fiaskot få konsekvenser.
- Jag hoppas verkligen att det inte påverkar oss negativt men sånt vet man ju inte, säger Jan Lindberg, basist och sångare. Hoppas verkligen vi kan fortsätta vara ett heltidsband.
Kvällen tillhörde Lars-Kristerz, som är långt från att vara ett heltidsband.
Bandet från Dalarna - och med de minst sagt udda kostymerna - sopade banan med alla.
Allra mest förvånade är - Lars-Kristerz själva.
- När de läste upp vårat namn reste jag mig inte upp för jag var så säker på att vi inte skulle gå vidare, jublar sångaren Peter Larsson.
- Jag har ingen aning varför det gick som det gick. Men folk gillar uppenbarligen oss. Att tävla i musik är det värsta man kan göra, fortsätter han.

Kläderna de bär är en hyllning till 70-talet. Och nästa lördag planerar de andra galna scenkläder.
- Nu är ena sömmerskan bortrest så vi kanske blir utan kläder och kommer nakna, skojar Peter Larsson.
För tillfället har de tre uppsättningar scenkläder.
- Fast de här är de enda som inte spruckit eller luktar illa, säger sångaren.


Källa: expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0